O3 czym się różni silnik 1.2 TSI 63 KW od 77 KW

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dig Dug
    L&K
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1306
    • Seat

    spike1314, Każdy potencjalnie zainteresowany zakupem, powinien zrobić test 60-100 4b i 80-120 5b autem, którym aktualnie jeździ i wyniki zestawi sobie z tymi, które są tu przytaczane. do zestawienia powinien też wziąć czasy O1, O2 lub innych aut dla wersji silnikowych, które uznawano, że mają dobre czasy przyśpieszeń, a nie opierać się na subiektywnych wrażeniach użytkowników, którzy przesiadają się z wolnossących wersji do silników z turbiną, lub jeździli autem, co miało osiągi dużo gorsze od O3 85KM i wydaje im się, że to jest to, a tak naprawdę nie osiągnęli jeszcze przyzwoitego standardu. :|
    Była O1 jest F2.

    Komentarz

    • spike1314
      Drive
      • 2013
      • 61

      Zamieszczone przez Dig Dug
      Każdy powinien zrobić test 60-100 4b i 80-120 5b autem, którym aktualnie jeźdz...
      Akurat dla wersji 105 KM, 140 KM 180KM łatwo znaleźć tego typu filmiki ale rzeczywiście 85 KM w O3 - nic nie ma.

      Komentarz

      • Dig Dug
        L&K
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1306
        • Seat

        spike1314, Ale dla Leona 85KM są. Ile mogą odbiegać od O3 +/- 0,1 sec ??
        Była O1 jest F2.

        Komentarz

        • spike1314
          Drive
          • 2013
          • 61

          Ja znalazłem Toledo z (chyba) tym samym silnikiem -

          W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


          moim zdaniem nie jest źle - jedynie co można powiedzieć na minus, że powyżej 170 km/h już bardzo słabo ciągnie ale to już nie jest zbyt istotne - natomiast bardzo ładnie na 3 biegu - mniej więcej na filmiku od 2.15 min.

          Komentarz

          • grzesk
            Rider
            • 2010
            • 296

            Zamieszczone przez spike1314
            Ja znalazłem Toledo z (chyba) tym samym silnikiem -
            Nowe Toledo ma stare silniki na łańcuchu, te same co obecnie montowane w Fabii II, Roomsterze, Yeti czy Rapidzie. W O3 masz nowszą wersję tego silnika i nie wiem czy to porównanie jest miarodajne.
            SKODA Rapid 1.2 TSI 105 KM

            SKODA Fabia I 1.2 12V HTP 64 KM

            Komentarz

            • Dig Dug
              L&K
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1306
              • Seat

              grzesk, W sumie nie wiem jak nowy Leon, czy ma stary czy nowy. Ja jeździłem 105KM wersją starą więc jeśli ten Leon z neta czy ma starą, czy nową wersję to i tak ma 2 sekundy dłuższe czasy wyprzedzania niż 105KM.
              Była O1 jest F2.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Dig Dug
                ... i wydaje im się, że to jest to, a tak naprawdę nie osiągnęli jeszcze przyzwoitego standardu. :|
                No i teraz wszystko rozumiem :-) Kolega DigDug jest osobą wyznaczającą standardy i dlatego tak nie toleruje silnika 1.2 TSI 86 KM, którego nawet na oczy nie widział :P
                No i w związku z powyższym wie również lepiej, że osoby, które mają ten silnik tak naprawdę nie są z niego zadowolone (cokolwiek by nie powiedziały) i tylko im się wydaje, że są z niego zadowolone (mimo, że sprawdzały ten silnik i na zwykłej drodze krajowej i na autostradach tak jak ja) :P
                Przepraszam, ale dalej będę tkwił w błędnym przekonaniu, że ten silnik jest dla mnie wystarczający (mimo, że wolałbym 1.4 TSI) i jestem z niego bardzo zadowolony (zwłaszcza z zużycia paliwa i dynamiki przy wyprzedzaniu, którą sprawdzałem przy 4 dorosłych osobach na pokładzie).

                Komentarz

                • hitchhiker
                  Drive
                  • 2013
                  • 41

                  Zamieszczone przez Kris86
                  Zamieszczone przez Dig Dug
                  ... i wydaje im się, że to jest to, a tak naprawdę nie osiągnęli jeszcze przyzwoitego standardu. :|
                  No i teraz wszystko rozumiem :-) Kolega DigDug jest osobą wyznaczającą standardy i dlatego tak nie toleruje silnika 1.2 TSI 86 KM, którego nawet na oczy nie widział :P
                  No i w związku z powyższym wie również lepiej, że osoby, które mają ten silnik tak naprawdę nie są z niego zadowolone (cokolwiek by nie powiedziały) i tylko im się wydaje, że są z niego zadowolone (mimo, że sprawdzały ten silnik i na zwykłej drodze krajowej i na autostradach tak jak ja) :P
                  Przepraszam, ale dalej będę tkwił w błędnym przekonaniu, że ten silnik jest dla mnie wystarczający (mimo, że wolałbym 1.4 TSI) i jestem z niego bardzo zadowolony (zwłaszcza z zużycia paliwa i dynamiki przy wyprzedzaniu, którą sprawdzałem przy 4 dorosłych osobach na pokładzie).
                  I naprawdę nic bym nie miał do Kolegi Dig Duga gdyby nie to, że:
                  1. nie próbował silnika 85KM
                  2. Nie ma żadnych a tym bardziej wiarygodnych pomiarów
                  3. ... a jednocześnie uważa się za mądrego w tym temacie głosząc tak jednoznaczne tezy

                  Komentarz


                  • @hitchhiker
                    nawet gdyby pomiary wyszły identyczne z posiadaną przez kolegę Digdug Skodą to nie znaczy to, że samochód jest za słaby do wyprzedzania, bo sam to przetestowałem. Po prostu wyprzedzać trzeba umieć i tyle :-) Niektórym nawet RS TSI nie pomoże przy wyprzedzaniu, podobnie jak piłkarzom naszej kadry narodowej przeszkadza murawa :P
                    A tak na marginesie to po to są autostrady żeby z nich korzystać, a nie ktoś zadłuży się żeby kupić mocniejszy silnik z myślą o wyprzedzaniu i zamiast jechać autostradą jedzie wzdłuż autostrady drogami krajowymi i kombinuje z wyprzedzaniem :P

                    Komentarz

                    • Dig Dug
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1306
                      • Seat

                      Kris86, Nie wmawiaj mi wyznaczanie standardów. One same się wyznaczają, a raczej rynek motoryzacyjny. Silniki najsłabsze jak również najmocniejsze to nisza, która jest, a standardem jest to co w środku. Zresztą osiągi analogiczne jak O3 z 85KM już 15 lat temu nie były niczym nadzwyczajnym i nie robiły na nikim wrażenia. Czas minął, zmieniło się tylko to, że osiągane jest to z silnika 1.2 z turbiną.

                      Pomiary które tu przytaczam pokazują w najbardziej przybliżony sposób, gdzie pozycjonować O3 z tym silnikiem. I jednemu to wystarcza, a drugiemu nie, to sprawa każdego z użytkowników, ale niech ludzie wiedzą czego się spodziewać, a nie tylko subiektywne oceny pełne zachwytu i podziwu. Wg, mnie nie ma tu czego podziwiać, jak tylko to, że osiągnięto to z tak małego silnika, przy względnie małym spalaniu i tyle.

                      To że nie jechałem tym autem nic nie szkodzi. Ja patrząc na O3 w wersji 1.4 czy 1.8 też oczekuje wyników pomiarów przyspieszeń, spalanie itp. I na pewno nie będę się opierał na subiektywnych opiniach użytkowników, tylko skonfrontuje je z wynikami.

                      Jak mam wiedzę jak jedzie moje auto, to pierwsza ocena to porównuje wyniki innych silników. Jak nie zadowalają mnie obecne wyniki, a potencjalne auto osiąga takie same wyniki to co mi z wrażeń użytkowników, którzy różnią się oczekiwaniami ode mnie.

                      Odrzucam na wstępie tę wersję i patrzę wyżej. Oczywiście wszystko rozbija się o cenę i finalnie kupię złoty środek, czyli max osiągów i standardu wyposażenia do ceny. Ale na pewno nie będę oszczędzał na siłę i wierzył w deklaracje wystarczalności tej czy innej wersji silnika.

                      Ponadto Kris86, zależnie od warunków wyprzedzisz wszystkim, tyle że im słabszy silnik tym mniej okazji do wyprzedzenia. A autostrady to pewnie z 10% tras rocznie, pozostała część to krajówki z traktorami, tirami itp.
                      Była O1 jest F2.

                      Komentarz

                      • doctorwhooves
                        Drive
                        • 2013
                        • 78

                        Tak czytając ten wątek przypomniał mi cytat pewnego komika "I finally have the body I want. It’s easy, actually, you just have to want a really shitty body." :lol:

                        Komentarz

                        • oskar12345
                          Drive
                          • 2014
                          • 48

                          patrzac na te 12 stron dyskusji/przekonywania to mozna podsumowac, ze kazdy zachwala swoje (no moze nie kazdy ).
                          prawda jest taka, ze roznica pomiedzy poszczegolnymi silnikami musi byc i dobrze byloby uniknac blednego przekonania ze 1.2 85KM jest wyjsciowym silnikiem, ktore spelni oczekiwania wszystkich (duzym pozytywem jest to, ze w sumie nie ma nikogo na tym forum kto kupil 85KM i jest niezadowolony). Dlatego mamy taka game silnikow, zeby kazdy wybral to co mu najbardziej pasuje... to ze da sie spokojnie jechac 1.2 85KM to oczywiste. Standardem jest zawsze to co jest w srodku stawki np 1.4 140KM i tylko tutaj nasza indywidualna sprawa czy chcemy cos ponizej, czy powyzej tego standardu - bo z pewnoscia nie jest tak, ze na jezdzie probnej testuje 1.4 140KM a potem kupuje 1.2 85KM i ma podobnie ...
                          Roznica pomiedzy silnikami to dynamika i przyspieszenie (no ewentualnie system StartStop ale nie ma to duzego znaczenia)... sam sie zastanawialem chyba 2 tygodnie zanim zdecydowalem sie na konkretna jednostke czyli 1.2 105KM 6M - jedynie ze wzgledu na dynamike, odnoszac sie do poprzedniego auta, ktore uzywalem.
                          Porownujac to mamy takie dane/roznice:
                          Skoda Octavia III 1.2 TSI 85 KM, manualna "5":
                          Moc kW / KM - Obr./min 63 / 85 - 4800 - 5300
                          Moment Obrotowy Nm - Obr./min 160 / 1500 - 3500
                          Osiągi
                          Przyspieszenie 0 - 100 km/h 12,0 s.
                          Prędkośc maksymalna km/h 181 km/h


                          Skoda Octavia III 1.2 TSI 105 KM, manualna "6":
                          Moc kW / KM - Obr./min 77 / 105 - 4500 - 5500
                          Moment Obrotowy Nm - Obr./min 175 / 1550 - 4100
                          Osiągi
                          Przyspieszenie 0 - 100 km/h 10,3 s.
                          Prędkośc maksymalna km/h 196 km/h


                          Skoda Octavia III 1.4 TSI 140 KM, manualna "6":
                          Moc kW / KM - Obr./min 103 / 140 - 4500 - 6000
                          Moment Obrotowy Nm - Obr./min 250 / 1500 - 3500
                          Osiągi
                          Przyspieszenie 0 - 100 km/h 8,4 s.
                          Prędkośc maksymalna km/h 215 km/h


                          Skoda Octavia III 1.8 TSI 180 KM, manualna "6":
                          Moc kW / KM - Obr./min 132 / 180 - 5100 - 6200
                          Moment Obrotowy Nm - Obr./min 250 / 1250 - 5000
                          Osiągi
                          Przyspieszenie 0 - 100 km/h 7,3 s.
                          Prędkośc maksymalna km/h 233 km/h


                          wystarczy popatrzec na dane i widac ze pomiedzy kazdym mocniejszym silnikiem musi byc roznica w dynamice (ok 1-2sek w przyspieszeniu), mocy i komforcie/pewnosci jazdy... tylko nie kazdy potrzebuje az takiej dynamiki, predkosci itp - i jesli kieruje sie wylacznie wzgledami ekonomicznymi spokojnie moze wziasc najslabsza jednostke... jesli oczekuje czegos wiecej wystarczy doplacic do mocniejszej jednostki i napewno nie pozaluje bo ani najslabszy, ani majmocniejszy jest tym do czego powinnismy przekonywac kupujacych - bo kazdy jest dobry tylko zalezy od oczekiwan i z pewnoscia nie wszystkich zadowoli najslabszy, ktorzy by oczekiwali niewiadomo jakich wynikow kupujac ta jednostke - chyba, ze idziemy w ekonomie to z pewnoscia beda zadowoleni tak jak koledzy z forum - co jest baaardzo pozytywne bo do ceny otrzymujemy przyzwoite wyniki.
                          O3 1.2 105KM 6M

                          Komentarz

                          • Ceed1
                            Rider
                            • 2012
                            • 461

                            oskar12345. Zauważ tylko, że 1,4 we wszystkich testach do 100 ma 8,8. Nie wiedząc czemu podali taki zaniżony wynik. Najlepiej jak już to porównać dane z testów a nie suche dane fabryczne.

                            Komentarz

                            • prez7
                              Ambiente
                              • 2014
                              • 111
                              • Octavia III (5E3)
                              • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                              Ja już na którejś ze stron tego wątku pisałem o tym obszernie. W skrócie jest tak, każdy powinien dobierać samochód mając na uwadze czym jeździł do tej pory i co chciałbym osiągnąć\poprawić zmieniając sobie brykę na nową. Jest to podstawowa zasada moim zdaniem i dlatego też nie można z góry zakładać że taki, a taki silniki będzie dobry, a taki slnik jest zły i nie nadaje się jak to np: robi kolega DigDug twierdząc arbitralnie że silnik 1.2 86KM to zbyt słaba jednostka do O III.
                              Na pewno jest to zbyt słaba jednostka dla kolegi DigDuga, biorąc pod uwagę jego obecne auto i to co chciałby osiągnąć w nowo zakupionym, ale tyczy się to tylko do niego, a nie bezwzględnie do wszystkich innych osób.

                              Dla mnie jeżdżącego przez 9 lat samochodem F1 12V 64KM, który taką analizę potrzeb sobie przeprowadził, wybór OIII z silnikiem 1.2 86KM jest wyborem optymalnym, najlepszym z możliwych, ale tyczy się to tylko do mnie. Nikomu tego silnika nie będę na siłę wmawiał, za to każdy może skorzystać i wyciągnąć sobie wnioski z przedstawionego przez zemnie opisu.
                              Ja w dużym skrócie, w porównaniu do mojego poprzedniego auta zyskuje, aż 4 sek do 100km, komfort i wygodę prowadzenia auta, ciszę w kokpicie i przede wszystkim niskie spalanie przy jeździe autostradowej 120-140 km (silnik 1.2 86KM wg. danych producenta na trasie pali mniej niż 1.2 105KM).

                              ps.
                              za ok 3 m-ce i odbieram moją OIII 1.2 86KM Ambition+Amaizing+Alaram dywaniki+rozszerzona gwara 4 lata lub 60000 +pakiet Basics
                              Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                              Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                Zamieszczone przez prez7
                                120-140 km (silnik 1.2 86KM wg. danych producenta na trasie pali mniej niż 1.2 105KM).
                                Katalog przyjmie wszystko. Ja rowniez mialem wiedziec 3 z przodu w spalaniu, a widze ile widze :lol: Nie ma opcji, zeby silnik slabszy palil mniej od mocniejszego przy wiekszych predkosciach - przeciez to wynika z faktu jaka prace musi jeden i drugi silnik wykonac, zeby pokonac opory toczenia, powietrza itd.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • prez7
                                  Ambiente
                                  • 2014
                                  • 111
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                  Zgoda że wartości spalania, mają się nijka do rzeczywistej jazdy i ogólnie w katalogach zaniżają wyniki spalania, ale nie widzę za bardzo sensu aby Skoda w obrębie swojej niedoskonałej metodologii mierzenia spalania, specjalnie zafałszowała dane 1.2 85KM, kosztem 1.2 105KM.

                                  Przypuszczam że według ich metodologi mierzenia 1.2 85KM spalił po prostu mniej, zapewne było to na płaskim, z jednostajną prędkością, bez żadnego butowania.

                                  Takie warunki, lub względnie zbliżone, można osiągnąć tylko na autostradzie.
                                  Ma to dla mnie znacznie w przypadku wyliczania przyszłych kosztów podróży dla wojaży zagranicznych jak np Chorwacja, Alpy, ale także nad Polskie morze oraz góry.
                                  W końcu trochę już u nas dobrych tras powstało, oczywiście w tym celu zamierzam też wykorzystywać tempomat.
                                  Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                                  Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                                  Komentarz

                                  • Dig Dug
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 1306
                                    • Seat

                                    Ja upieram się by auto oceniać, nie przyśpieszeniem 0-100, tylko 60-100 na 4b i 80-120 na 5b. To te wartości dadzą nam przyjemność z jazdy i bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu. Na 1,2 i 3 biegu moja F2 nawet się zbiera (subiektywnie), ale pozostałe wyniki są jakie są.

                                    Ja miałem to "nieszczęście", że jeździłem poprzednio szybszymi autami 01 2.0 benzyna, GIV 1.9TDI 115KM i 320Nm, stąd wiem co to jest komfort wyprzedzania. Tu wiem co mam i jakie mam zdanie o parametrach mojej F2 to wiecie. Stąd ja osobiście nie widzę O3 z takimi osiągami jeśli nie zmusza mnie do tego ekonomia. Bo jak mnie stać to wybór powinien zaczynać się od 105KM 6b.
                                    Była O1 jest F2.

                                    Komentarz

                                    • crom.de
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 1545
                                      • Superb II (3T4)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      Chopcy spotkajcie się na krechę i dobre będzie. Potem ocena przy zupie chmielowej i jest Tylko wyniki zapiszcie i pochwalcie się przed innymi
                                      - Superb
                                      - Panda 1.2

                                      Komentarz

                                      • Viniu
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 517

                                        I ja dobrnąłem do końca tego momentami ciekawego wywodu i pozwolę sobie na wrzucenie swoich 3gr. do tematu.

                                        Od razu na wstępie zaznaczę, że będą to przemyślenia w pozytywny sposób odnoszące sie do 1.2 85 konnego podparte co prawda testami Rapida 85 i 105 konnego i moimi dotychczasowymi autami.

                                        Chodzi mi o to, o czym już tu wspominaliście, że każdy ma inne oczekiwania i dla określonej grupy (do której po głębszych przemyśleniach zaliczam się i ja) silnik 85 konny w zupełności wystarcza. Mój przykład jest wzorcowy dla tej grupy. Otóż miałem w życiu kilka samochodów: z tych bardziej cywilizowanych Rovera 200, Octavię I,Scenica II i teraz Mazdę 6.

                                        Roverkiem jeździło się rewelacyjnie - 103 konie, lekkie auto zwinne, dało sie pojechac dość dynamicznie, ale kiedy jechałem sam i raczej dla frajdy. W normalnej eksploatacji np. rodzinką nie wykorzystywałem możliwości auta.

                                        Octavią 1.6 (101 koni) jeździło się mniej dynamicznie, ale w zupełności wystarczająco. Trasy autostradowe podczas urlopów z klimą i pełnym bagażnikiem pokonywała nazwijmy w sposób zupełnie wystarczający (np. trasa 4tys. km na dwa auta, drugim autem było Mondeo II TDCi, z którym jechaliśmy ramię w ramię).

                                        Scenic II 1.9dci 120 koni 290Nm podobnie jak Roverkiem. Dało sie jeździć dynamicznie, jak to turbodieslem, ale tak naprawdę w codziennym użytkowaniu auta wokół komina plus jakiś wyjazd 2x do roku na urlop nie wykorzystywałem możliwości auta.

                                        Podobnie obecna Mazda 6 2.0 benzyna 141 koni i.... pododobnie jak w poprzednich autach. Po mieście raczej sie pyrka a nie jeździ, na trasach wojewódzkich czy nawet krajowych i tak jedziesz jeden za drugim bo nawet jeśli wyprzedzisz jednego czy drugiego to na najbliższych światłach i tak Ci jadący bardziej przepisowo Cię dojadą... pare razy juz tak miałem co dobitnie uświadomiło mi, że nie ma sensu najmniejszego się wyrywać do wyprzedzania. Z autostradami podobnie. Raczej nigdy nie przekraczam 130km/h.

                                        Co chce przez to powiedzieć ?? W sumie tylko tyle, że dla pewnej grupy kierowców, do których jak wspomniałem ostatnio się zaliczam, jeżdzących z pracy do domu, z dzieckiem na basen lub angielski, w weekend za miasto, do rodzinki w odwiedziny i raz w roku na wczasy i raz na urlop zimowy w większości przypadków 85 TSi w zupełności wystarczy.

                                        W przekonaniu tym utwierdziły mnie właśnie ostatnie jazdy próbne Rapidem 85 i 105 konnym. W pierwszej kolejności poprosiłem wersję 85 konną i odczucia były powiedzmy w zupełności normalne, pozytywne. Później przesiedliśmy się do wersji 105 konnej. Pan sprzedawca ze Skody próbował na siłe przekonac mnie o wyższości tudzież "lepszości" silnika 105 dopingując mnie co chwile hasłami "no prosze przyspieszyć" "no proszę go przeciągnąc pod czerwone pole""no proszę wcisnąć nogę w podłogę".... oczywiście z okazji skorzystałem, bo czemu by nie Różnica owszem była, ale zdałem sobie sprawę z jednej rzeczy...: "Po co"... Po co ja mam wciskac noge w podłogę, po co mam go przeciągac pod czerwone pole kiedy nigdy żadnym autem tego nie robiłem !! I okazało się w podczas powrotu do salonu, podczas właśnie zwykłej jazdy, że te silniki kompletnie niczym się nie różnią.

                                        Dlatego też myslę, że sporej grupie kierowców 85 koni wystarczy w zupełności wystarczy. I uprzedzając ew. komentarze... Tak.. nie jeździłem Octavią 85 i 105 konną, nie wiem jak te silniki się zachowują w tym aucie. Moje przemyslenia mają charakter bardziej generalny

                                        Pozdrawiam i życze szerokiej drogi !!
                                        Pozdrawiam

                                        Komentarz


                                        • @Viniu
                                          Widzę, że preferujemy ten sam styl jazdy :-) Odnośnie jazdy po drogach krajowych i wojewódzkich doszedłem do takich samych wniosków co Ty i dlatego też wolę jechać w sznurku samochodów, bo oprócz wyższego spalania zazwyczaj nic innego się nie zyskuje jak się jedzie od jednej miejscowości do drugiej, gdzie i tak stoi się na światłach :-) A na autostradzie to 120 - 140 km/h na tempomacie i relaksik z dobrą muzyczką

                                          Komentarz

                                          • Pawcioo
                                            Classic
                                            • 2013
                                            • 13
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            Zamieszczone przez Artur79m
                                            Zrobiłem zdjęcia na potwierdzenie, może ktoś zrobić takie same w silniku 105 z 5b i 6b i np. w 1.4 i 1.8 ?

                                            1.2 tsi 105hp 6 bieg:


                                            1.2tsi 86hp 5 bieg:


                                            Prawie 3 tysiące obrotów przy prędkości 140 na szóstym przełożeniu.
                                            Wnioskuję z tego filmu na youtube:


                                            Przydało by się jakby ktoś nakręcił jeden krótki filmik pokazujący spokojne przyśpieszenie na piątym biegu w 86 konnym tsi 1.2, bo w internecie takiego nie można znaleźć.

                                            Komentarz

                                            • Dig Dug
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 1306
                                              • Seat

                                              No i zatoczyliśmy koło. Ostatnimi postami wnioskujecie, że mocniejsze wersje są zbędne, a jazda jeden za drugim jest jedyną sensowną formą przemieszczania.

                                              Nie mówię, że to wy, ale później jadę, a tu jedna cip... z drugą jadą za Tirem 70-80 na trasie i nie wyprzedzą, bo robią w pory. Ale co tam jedziemy dalej co kilka metrów i zaraz konwój 4-5 członów za Tirem i albo wyprzedzasz całość albo jedziesz za nimi.

                                              Ludzie przecież to porażka. Rozumiem, że można jechać spokojnie, ale jak nie masz czymś przycisnąć (i nie chodzi mi tu o szaleństwa RS-em itp) to uprzykrzasz życie innym. Wiem, że dużo zależy od kierowcy, ale tyle samo to odpowiedni sprzęt.

                                              Nie neguję kupna wersji 85KM, ale to powinno być ekonomicznym wyjątkiem, a nie standardem.

                                              Dobra ja wymiękam. :evil:

                                              Niech potencjalni kupujący sprawdzają auto ja jeździe próbnej, ale z żoną i dziećmi, teściami, a nie wsiądzie sam w gościem z salonu i wow, nawet jedzie, a potem zapakuje rodzinę i "biegów brakuje".

                                              Ja tam nie kupię i nie polecę, takiej wersji O3.

                                              Pozdrawiam. I bez obrazy. :|
                                              Była O1 jest F2.

                                              Komentarz

                                              • spike1314
                                                Drive
                                                • 2013
                                                • 61

                                                Dig Dug - ale niekoniecznie robią w pory, po prostu nie widzą żadnego sensu i potencjalnego zysku z faktu, że przyjadą 15 minut wcześniej na 200 km trasie. Tak jak wcześniejsi koledzy napisali - po co przy dużym ruchy wyprzedzać jak za 2 minuty złapiesz się na kolejną kolejkę Tirów, światła, busy i inne zawalidrogi. Nie będzie wtedy naprawdę różnicy czy masz 85 KM czy 105 KM czy 140 KM. Biorąc natomiast pod uwagę normalny, mniejszy ruch to się częściowo zgodzę bo po prostu masz trochę więcej możliwości do szybszego wyprzedzenia TIRa ale tutaj też moim zdaniem umiejętności kierowcy, doświadczenie, wyczucie odległości / prędkości czy po prostu znajomość trasy ma większe znaczenie niż sama moc silnika. Przecież normalny człowiek łyknie jadącego 70 km/h TIRA czy busa w kilka sekund (nawet przy 85 KM - np. redukując na 3 bieg. Moim zdaniem główna różnica będzie dla "szalonych kierowców" - przepraszam nie mam zamiaru nikogo obrażać - chodzi mi o styl jazdy. Czyli przy maksymalnym wykorzystaniu mocy silnika - np. 200 km/h na autostradzie (o zgrozo na krajówce) - po prostu dla 85 KM jest to już za dużo i żadna przyjemność z jazdy - 180 KM czy nawet 140 KM - robi tą prędkość bez żadnego wysiłku. Tak więc weź pod uwagę, że decyzja o zakupie to tak naprawdę głównie oczekiwania kierowcy i jago potrzebie dojechania z pkt A-B. Dlatego też wszyscy na tym forum co kupili 85KM chwalą bo widocznie w 100% spełnili swoje potrzeby. Myślę też, że nikt nie pogardziłby mocniejszą wersją gdyby w swojej decyzji zakupowej skalkulowali np. większą kwotę, którą postanowili np. przeznaczyć na inny zakup. Sam osobiście nie pogardziłbym 1.8 180 KM i przez chwilę nawet zastanawiałem się czy nie zmienić zamówienia na tą wersję - jednak głównie za sprawą lepszego zawieszenia, w drugiej kolejności mocniejszej wersji, ale po prostu postanowiłem że nie będę "wywalał kolejne 8 czy 10 tys zł za coś co w sumie nie do końca potrzebuję - bo widzisz tak jak niektórzy koledzy wyżej - po prostu nie mam zupełnie ciśnienia żeby przyjechać te 15 minut wcześniej na dystansie 200 km.

                                                Komentarz

                                                • grzesk
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 296

                                                  Zamieszczone przez prez7
                                                  .... (silnik 1.2 86KM wg. danych producenta na trasie pali mniej niż 1.2 105KM).
                                                  Dane katalogowe to jedno i one najczęściej nijak mają się do rzeczywistości ale jak już podajesz doprecyzuj co piszesz bo to co piszesz zgadza się pod warunkiem, że mówimy o tych silnikach ze skrzynią 5-biegową bo okazuje się, że ten sam silnik 105 KM ze skrzynią 6-biegową teoretycznie pali tyle samo co ten 85 KM.
                                                  SKODA Rapid 1.2 TSI 105 KM

                                                  SKODA Fabia I 1.2 12V HTP 64 KM

                                                  Komentarz

                                                  • prez7
                                                    Ambiente
                                                    • 2014
                                                    • 111
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                                    Zamieszczone przez grzesk
                                                    Zamieszczone przez prez7
                                                    .... (silnik 1.2 86KM wg. danych producenta na trasie pali mniej niż 1.2 105KM).
                                                    Dane katalogowe to jedno i one najczęściej nijak mają się do rzeczywistości ale jak już podajesz doprecyzuj co piszesz bo to co piszesz zgadza się pod warunkiem, że mówimy o tych silnikach ze skrzynią 5-biegową bo okazuje się, że ten sam silnik 105 KM ze skrzynią 6-biegową teoretycznie pali tyle samo co ten 85 KM.
                                                    Oczywiście miałem na myśli V-biegową

                                                    Generalnie chodzi mi o to, że przy jednostajnej jeździe, bez "butowania" czy częstego wyprzedzania (autostrada\ekspresówka) ten silnik powinien spalić ciut mniej, od tego 105KM V bieg - co nie znaczy, że spali tyle ile piszą w katalogu - trzeba ten litr. półtora doliczyć do "katalogu"
                                                    Mimo wszystko, czymś tam się jednak różnią pomiędzy wersjami silnikowym, inaczej napisali by w katalogu, przy każdej wersji silnikowej: 5l/100km na trasie i już
                                                    Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
                                                    Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...